Cykelinspiration 2021

Välkommen till cykelinspiration på Tingsnäs i Mora tillsammans med Naturskyddsföreningen.

Vi bjuder in allmänheten, lokala cykelhandlare och Mora kommun att visa upp olika typer av cyklar och lösningar och ser på hur dessa kan användas i vardagen. Det blir allt från lättskötta cyklar som alltid tar dig till/från jobbet till elassisterade lådcyklar med släpvagn för barntransport.

Den första träffen av detta slag hade vi våren 2019. Då kom cirka 50 personer och besökte oss. År 2020 blev träffen inställd på grund av pandemin. Om allt går enligt planen får vi nu till ett evenemang inom ramen för gällande restriktioner.

Hör gärna av dig till Naturskyddsföreningen Mora om du har någonting du vill vara med och visa.

Gustaf Ekeberg
(Du kan även besöka evenemanget på Facebook!)