Låna båt

Naturskyddsföreningen Mora har en båt som kan lånas kostnadsfritt av föreningsmedlemmar eller kommunens skolor. Båten står på en släpvagn och är enkel att transportera med bil. Minst tre personer bör hjälpas åt när båten ska lyftas ned från släpvagnen. På släpet finns också mycket utrustning för att undersöka livet i vattnet.

Naturskyddsföreningens båt på släpvagn

Vid upphämtning ska båten besiktigas och ett låneavtal ska fyllas i av den som lånar tillsammans med representant för Naturskyddsföreningen Mora.

• Du som lånar ansvarar för att både båt och lånad utrustning återlämnas i samma skick som vid utlån.
  • Du kan välja hur mycket av utrustningen du vill låna.
  • Om någonting går sönder eller förloras så kommer vi tillsammans överens om hur det ska ersättas.
  • Båten är begränsad till maximalt fyra personer ombord.
  • Flytvästar kan lånas hos Fritidsbanken – www.fritidsbanken.se/fritidsbank/mora/.

Ta kontakt med Ulf Jernberg – 0701763789 – om du vill låna båten och ha gärna ditt medlemsnummer redo.