Nya studiecirklar Mångfaldens Trädgård i höst

Hur? Vi kommer att inta kunskaper om hur en tänker kring en permanent odling ca 4-5 träffar utifrån ett kompendium som satts ihop utifrån P.Weiss bok ”Odla ätbart överallt”, med träff varannan vecka (ojämn) kl 18.00 ca. Om en har möjlighet att genomföra studiecirkelträff under dagen så löser vi detta.

Ni kan sedan använda det vi lärt oss tillsammans hemma i er egen trädgård, på balkongen och /eller genomföra odlingsprojekt i vår gemensamma trädgård (med hjälp av våra medel) för att prova och studera platsen. En kan sedan ta med sig kunskaper hem och göra det en vet funkar=)

Hör av er till elvi.gustavsson@gmail.com (Lisa Goude Projektledare Mångfaldens Trädgård Mora) om intresse finns där ute så återkommer jag=)

• En ny studiecirkel (nr 6) kommer att dra igång v 39 med 1:a träffen på Folkhögskolan (deltagare därifrån).
  • Jag kommer att kontakta de intresserade som hört av sig i sommar för en cirkel (nr 7) med start i oktober.
  • En till cirkel till för de som skrivit upp sig under invigningen kommer också att starta i oktober/november (nr 8).

Jag kommer att höra av mig till alla ovanstående så sitt lugnt i båten 🙂

Hälsningar Lisa Goude Projektledare Mångfaldens Trädgård Mora

(elvi.gustavsson@gmail.com)