Vilken rikskonferens i Mora!

Äntligen fick vi ses! Träffas, lyssna, diskutera, äta vego-gott och få finfin underhållning. Alla verkade nöjda med utflykter till fina skogar, fågelparadis och ett ekologiskt mejeri, skojiga barnaktiviteter, manifestation för skogen, prova på-cykling och inte minst läget vid Dalälven (där vissa badade!)

Vi fick full pott i media på skogskonferensen; press, radio och TV. Stjärnsunds skogsgrupp lackade ur på sega politiker helt utan verklighetsförankring och åkte ut i skogen och inventerade en avverkningsanmäld skog vid Vasaloppsspåret. De hittade rödlistade arter direkt.

Vår utställning med fokus på lokala/regionala segrar i ljuset av framtidsstrategin var uppskattad. Dala-temat genomsyrade hela arrangemanget med gärdsgård och Moraklocka på scenen, hantverkare i foajén och folkmusik både inne och ute. Sist, men inte minst, fick vi nya aktiva i såväl Mora som Dalarna. Fantastiskt!

Stort tack till de eminenta guiderna och alla i arrangörsgruppen – utan er hade det inte blivit något!

Massor av bilder hittar du på Naturskyddsföreningen Moras Facebook.